Polerowanie z produktami Menzerna jest stosunkowo proste i każdy może się tego nauczyć. Na początku jednak trzeba odpowiednio przygotować do tego powierzchnię lakieru samochodowego. Polega to na jej szlifowaniu z użyciem materiału szlifierskiego o wysokich granulacjach. Możemy wybrać szlifierki szeroko taśmowe lub oscylacyjne w zależności od skali naszego działania. Granulacja musi być zależna oczywiście od jakości lakieru w chwili obecnej. Jeśli jest bardzo zniszczony, zacząć można od P1000-P1200, a kończy się zazwyczaj na P3000. W systemie Menzerna szlifowanie można zakończyć na P1500.
Wycięcie rys poszlifierskich
W pierwszym etapie właściwego polerowania należy usunąć rysy powstałe w wyniku działania ziaren materiału szlifierskiego. Potrzebne nam będzie futro polerskie lub gąbka polerska i produkt polerski FG500. Polerkę ustawiamy na 800 obrotów na minutę, rozprowadzamy pastę i wykonujemy polerowanie wstępne. Proces będzie trzeba powtórzyć 2-3 razy, a po każdym zabiegu można powierzchnię zrosić, by się nie przegrzała. Pastę usuwamy mikrofibrą i produktami Top Inspection.
Nabłyszczanie
Polerowanie właściwe wykonuje się po usunięciu rys. Potrzebna będzie pasta PF2200 i miękka gąbka gładka lub ryflowana. Polerka na tym etapie może mieć wyższe obroty, nawet 1200 obrotów na minutę, a proces powtarza się nie więcej niż dwa razy. Dla lakierów w jasnych barwach jest to zazwyczaj koniec procesów polerowania, ale w przypadku lakierów silnie nasyconych oraz ciemniejszych konieczne jest jeszcze wykonanie jednego etapu polerowania mającego na celu usuwanie hologramów.
Usuwanie hologramów
Usuwanie hologramów można przeprowadzić dopiero po dokładnym usunięciu pasty polerskiej z poprzedniego etapu. Potrzebne nam będzie mleczko polerskie antyhologram SF4000 i super miękka gąbka. Polerowanie wykonuje się tylko jeden raz i sam jego przebieg jest identyczny z polerowanie z drugiego etapu. Trzeba wiedzieć, że stosowane tutaj pasty i płyny nie mają właściwości ściernych, więc stosowanie ich do czegokolwiek innego niż usuwanie hologramów nie ma większego sensu. Służą one do nabłyszczania i usuwania efektów polerowania. Po zakończeniu pracy powinny być usunięte z powierzchni lakieru ściereczką z mikrofibry.
Autor
Kabel.net.pl
Zobacz również
Polecamy
Najnowsze
10 Best Car Scratch Removers of 2022 - Review & Buyer's Guide
Wszyscy tam byliśmy. Bierzesz spojrzenie na swój samochód tylko zauważyć brzydkie zarysowania lub dwa. Jesteś zmęczony patrząc na to, i nie... [...]